- OKc bv
- Lindestraat 3
- 8573 Tiegem
- Tel: +32 478 88 23 01
- patrick.verschelde@okc.be
- BTW BE 0895.113.822
Kruis aan wat jij eerst doet met een nieuwe wagen :
Alice vroeg:
“Kun je me alsjeblief vertellen welke kant ik op moet?”
“Dat hangt er helemaal van af waar je heen wilt,” zei de Kat.
“Dat kan me niet zoveel schelen” antwoordde Alice.
“Dan maakt het ook niet uit waar je heen gaat,” zei de Kat.
Als je niet weet waar je naar toe gaat, is het heel waarschijnlijk dat je elders uitkomt.
Het mooiste dat ik ooit leerde was me de vraag stellen: "Wat is het ergste dat kan gebeuren?"
Voor wie heb je het meeste respect en de grootste sympathie ?
De kans is zeer groot dat deze persoon iemand is die goed kan luisteren.
Iemand die succesvol is, realiseert zich dat wie de vragen stelt, het gesprek leidt.
Niet wie het meeste spreekt.
Ontdek hieronder de LSD-techniek en hoe je daarmee op een eenvoudige manier meer respect kan afdwingen.
Na een week vol met coachingsessies met zaakvoerders moest ik denken aan het verhaal van de leeuw.
Velen worstelen met de vraag hoe je precies nu, in tijden van schaarste aan menselijk kapitaal, met mensen moet omgaan. We zitten in een maatschappelijke context waarin het eerder bon ton is om een laisser-faire-laisser-passer houding aan te nemen. Het verhaal van de leeuw biedt hier een interessante invalshoek op...
'Second Life' is written in a thriller style. The book contains a severe and equally mysterious message for all managers and entrepreneurs and explains the ideas the author developed in cooperation with organizations, colleague managers, and the rat race. The author lets you discover how not to deny your soul's mission. He teaches you a simple method to discover what will give you success and happiness.
Order now via Amazon.com and restart your life and boost your career.
#patrickverschelde #management #writer #ratrace #love #instagood #inspiration #book #books #reading #author #writers #write #writingprompt #samadhi #entrepreneurship #novelwithamessage
"We zijn bang voor de reacties als we de verandering zouden doorvoeren," hoorde ik laatst nog een ondernemer zeggen. Begrijpelijk, maar niet terecht.
Want los van het feit dat een cruciale factor bij het implementeren JFDI is (Just F*****g Do It) is - hoeveel verandertrajecten zijn al niet in de kast blijven zitten? - kan je bij het doorvoeren van veranderingen het gedrag van mensen perfect voorspellen.
16 % van de medewerkers zullen zeer negatief reageren. Maar daar moeten we ons niet door laten leiden en zelfs niet op focussen. Het zijn de positief ingestelde collega's die hen zullen meetrekken. Bereid daarom 20 FAQ's voor, zorg dat alle leidinggevenden dit lijstje bij zich hebben, communiceer er open en bloot over en het grootste werk om de medewerkers mee te krijgen in het proces van verandering is gebeurd.
En als dat niet voldoet, gebruik de magie van Oda Nobunaga.
"Beste medewerker,
Dat wij in een tijd van intense verandering leven hoeft geen betoog: de behoeftes van onze klanten veranderen voortdurend en de technologieën die wij gebruiken om op die behoeftes in te spelen, zijn voortdurend in evolutie."
De kans is groot dat je deze aanhef ook in jouw context zou kunnen gebruiken. Maar weet dat de bovenstaande woorden werden uitgesproken in 1999(!). Toen lanceerde ik het project Coach the Coach bij Barco. Daarbij gingen we ervan uit dat onze medewerkers actie dienden te ondernemen om zichzelf levenslang tewerkstelbaar te maken.
Maar de context veranderde helemaal en iedereen begint wel te beseffen dat de vijver van nieuwe medewerkers tot op de bodem leeg is. En toch blijven de meeste organisaties daar vissen. Tot groot jolijt van allerhande rekruteringskantoren. Waarom niet ons als organisatie zo organiseren dat we onze medewerkers echt levenslang tewerkstelbaar maken? Het heft als organisatie zelf in handen nemen en niet alleen rekenen op de goodwill van de medewerkers.
Een evolutie dus van 'als medewerker wendbaar beschikbaar zijn' naar 'de medewerkers wendbaar beschikbaar maken'.
Een van mijn klanten zit in de situatie dat hun medewerkers niet geneigd zijn om terug op kantoor te komen. Ze blijven liever zo veel mogelijk, de facto altijd, telewerken. De klant vroeg mij naar de belangrijkste redenen om niet alleen maar aan telewerken te doen. Ik deel ze graag met jou.
Hoe kan je het gedrag van mensen veranderen? Onmiddellijk denken velen dat dit enkel kan door hen beter te verlonen. Maar we weten allemaal dat het effect van méér loon of een bonus slechts... 6 weken blijft hangen in de geest van de mensen. Hoe pak je het dan aan?
OKc bv
Lindestraat 3
8573 Tiegem
Tel: +32 478 88 23 01